vjerojatno će zamijetiti kako su im muškarci naklonjeniji nego inače.
Trijumf eksplozivnosti crvene haljine nad elegancijom male crne razotkrio je znanstveni tim
s njujorškog Sveučilišta Rochester, a rezultate istraživanja objavili su u stručnom časopisu za psihologiju Journal of Personality and Social Psychology.
Provedena istraživanja pokazala su da su muškarcima privlačnije žene koje su, bile odjevene u crveno, od žena ili djevojaka koje su bile odjevene u odjeću neke druge boje. Većina ispitanika je priznala da bi više novca potrošila na ženu odjevenu u crvenu haljinu, nego u haljine neke druge boje, prenijeli su britanski mediji.
Profesor psihologije s njujorškog sveučilišta Andrew Elliot, koji je vodio istraživanje, potvrdio je pretpostavku prema kojoj je crvena boja, boja romantike i seksipilnosti, što primjerice, objašnjava zašto su čestitke koje se tradicionalno šalju na Valentinovo obično crvene boje ili zašto se u parfumerijama najbolje prodaju crveni ruževi za usne.
Elliot vjeruje da bi korijeni te "crvene opasnosti" mogli biti prilično primitivne biološke prirode. S obzirom na genetsku sličnost ljudi i razvijenijih primata, podsjetio je kako neke primate mužjake posebno privlače ženke, čiji genitalni organi tijekom ovulacije poprimaju svijetlocrvenu boju, odašiljući mužjacima svojevrsne seksualne signale.
U istraživanju koje su proveli Elliot i suradnici sudjelovalo je više od stotinu studenata,
kojima su pokazane fotografije nekoliko žena. Zadaća im je bila odgovoriti u kojoj su im mjeri privlačne, koje bi među njima željeli poljubiti i s koliko bi njih željeli voditi ljubav.
Zanimljivo je da je na njihove odgovore utjecala čak i boja okvira fotografije.
Većini ispitanika privlačnije su bile žene čije su fotografije bile uokvirene crvenim okvirom,
za razliku od fotografije iste žene u bijelom, zelenom ili sivom okviru. Isto se dogodilo i kad su ispitanicima pokazane digitalno uređene fotografije žena odjevenih u istu haljinu,
no druge boje.
Crvena haljina i u ovom slučaju bila presudna. Na pitanje "Zamislite da s ovom osobom izlazite na spoj i imate stotinu dolara. Koliko biste bili spremni potrošiti?", većina muškaraca odgovorila je kako bi na ženu u crvenom potrošila više od stotinu dolara.
kojima su pokazane fotografije nekoliko žena. Zadaća im je bila odgovoriti u kojoj su im mjeri privlačne, koje bi među njima željeli poljubiti i s koliko bi njih željeli voditi ljubav.
Zanimljivo je da je na njihove odgovore utjecala čak i boja okvira fotografije.
Većini ispitanika privlačnije su bile žene čije su fotografije bile uokvirene crvenim okvirom,
za razliku od fotografije iste žene u bijelom, zelenom ili sivom okviru. Isto se dogodilo i kad su ispitanicima pokazane digitalno uređene fotografije žena odjevenih u istu haljinu,
no druge boje.
Crvena haljina i u ovom slučaju bila presudna. Na pitanje "Zamislite da s ovom osobom izlazite na spoj i imate stotinu dolara. Koliko biste bili spremni potrošiti?", većina muškaraca odgovorila je kako bi na ženu u crvenom potrošila više od stotinu dolara.
Modni dizajneri nam poručuju kako će crvena haljina doseći vrhunac nošenja u naredne dvije godine tako da 2019 godinu kao i 2020 godinu možemo očekivati u raskošu crvenila.
"Fascinantno je otkriće da nešto tako rasprostranjeno poput boje, može imati takav učinak na naše ponašanje, a da toga nismo svjesni", zaključio je prof. Elliot.
Nema komentara:
Objavi komentar